Friday, October 15, 2010

B Yang Rosak...

B stands for Blender...
blender yg dah saya gunakan selama 7 tahun huhu...masa hari kejadian, i updated my status in FB about this blender. x sangka ada ramai org yang menggunakan blender lagi lama dari saya. ada yg dah lebih 8 tahun, & my mom plak kata, dia dah guna blender dia berbelas2 tahun!

ni la blender yg rosak tu...

blender ni my sis yg hadiahkan masa kawin dulu. mmg sgt2 berjasa. sebenarnya bukan motor yg rosak. cuma blend jar dia tu je, bawah dia dah longgar. masa rosak nih, saya tgh blend sambal kicap dlm kuantiti yang banyak (utk dimakan dgn soto masa jamuan raya hr tu). habis penuh air dr sambal kicap keluar & mengotorkan dapur. tp saya teruskan jugak memblend sambal tu sbb x kan la nak biarkan sambal tu half way siap. aBah blk solat jumaat ptg tu, terus saya kerah betulkan blender tu (sorry ek aBah). sbbnya saya nak kena blend rempah ratus utk rendang plak.

aBah x berjaya nak betulkan huhu...terus je kami keluar ptg tu nak carik kedai betulkan tp x de la plak kedai yang boleh betulkan kat nilai nih. nak carik jar yang sama, x de kluar lg rasanya model yg sama camni. last solution, kena beli barulah nampaknya. takkan saya nak tumbuk plak rempah ratus utk 3kg daging yg nak dibuat rendang tu. matikkk!!!

blender baru bersama modelnya skali...
si kecik nih org ke dapur, dia mengekor je kat blkg...


sedap giler rendang yg saya buat sbb rencah2 dia diblend dgn blender baru hahaha...blender lama tu saya x akan lupakan. nanti nak carik kedai ke*wood, tgk ada x spare part yg boleh menggantikan bahagian yg rosak tu...

1 comment:

Tyha said...

Carilah spare part,ada dua senang,satu blender jus dgn santan,satu lagi bawang dan rempah2.