Wednesday, October 20, 2010

JJCM 1 - Nasi Ayam Gemas

ahad lepas saya ada nak beli barang2 dapur sikit. diskus2 ngan abah, dia ajak pegi tes*o kat semenyih (jauh sungguh kan hehe...). sbbnya saya x nak g gia*t kat bbn nih. kalau saya pegi, ada je barang yg x de. saya malas nak g tmpt lain plak carik barang yg saya nak tu. baik saya pegi 1 tmpt je yg mmg ada semua barang.

kebetulan masa tu dah tghr. dpn tes*o plak ada kedai nasi ayam gemas. maka, makan la kat situ.

kalau ikutkan, ni kali ke3 kami makan nasi ayam gemas di tempat2 yg berlainan. x tau la mmg francais ke apa. tp rasanya bukan francais la kot sbb menu & facilities masing2 berbeza.

Kedai Nasi Ayam Gemas 1
kedai ni kat senawang. kami makan kat sini masa on the way balik puchong from rompin. lama dah nih, rasanya masa baby izryn baru 2-3 mons kot (or muda lg dr tu hehe...). kedai ni saya bagi 5star. sebabnya nasi & ayam dia byk sgt. mmg puas hati makan. rasanya harga pun dalam rm5+ je kot. mmg berbaloi.
& lg satu yg plg best, dia ada bouncer utk baby! mana penah jumpa kedai camni kan? dgn happynya saya dapat makan tanpa perlu memegang baby izryn. masa tu dia kecik lagi, so bila letak dalam bouncer, senyap je dia.

Kedai Nasi Ayam Gemas 2
disebabkan pengalaman 5star kat senawang tu, abah ajak makan kat kedai nih plak yg masa tu baru je bukak kat bangi. ok jugak kedai nih tp x de bouncer. x ingat baby izryn brp bulan, tp still belum boleh duduk. mmg mengharapkan bouncer tp x de.
boleh bg 4star la sbb portion nasik & ayam banyak + side dish dia ada steam taufu (saya mmg peminat taufu, so sgt best taufu yg besar tu saya hadap sorang sbb budak2 semua x nak).

Kedai Nasi Ayam Gemas 3
ni yg kat semenyih depan tes*o tu lah. nasi ayam sedap cuma portion adalah sgt sikit. makan x puas, rasa cam nak curik je sket yg abah punya. tp kesian sebab abah pun mesti x puas makan kan hehehe...side dishes x de. eh, ada tp cuma kerabu mangga & kerabu taugeh rasanya. x best nak mkn ngan nasik ayam. baru ingat nak order taufu boleh share ngan baby izryn. irfan nak order nasik goreng tp dia kata kul 2pm baru start (time tu kul 130pm).
rating malas nak bagi. judge sendiri laaa...yg penting, kalau saya tgh kelaparan cam nak pengsan, saya x akan makan kat sini hehe...

mamat mana plak nih hehehe...
portion nasik tu nmpk byk. tp kalau kat nag senawang, lg byk dr tu...

budak ni boleh habiskan sepinggan nasik ayam tanpa ayam...

budak ni hirup sup je, x makan nasik pun...
budak ni plak belum cukup besar lg nak makan nasik ayam.
saya dah suapkan dia rice cereal...


*tapi cendol yang abah bwk saya g makan masa sampai kat bbn sangat sedap. siap makan dalam keta sambil memangku baby izryn yg tgh tido*



No comments: