Tuesday, April 5, 2011

Air Dicincang Tak Akan Putus...


2 beradik yang sangat suka bergaduh huhuhu...si abang akan "kacau" si adik, & si adik plak akan menjerit menangis bak halilintar (mana tumpahnya kuah kalau x ke nasik haha...).

pagi td sebok berlari2, si abang tolak plak si adik, dah jatuh terjelepuk menangis. adoiiiii...dengan dah berbj sekolahnya, sampai sekolah airmata masih lagi bergenang.

end of last year, pernah si abang baling mainan ke apa, dah berdarah kat atas bibir si adik. hmmmmm...

pernah jugak bila si adik nak makan, abang main amik je makanan adik tu. dah la si adik meraung2...

bab2 gaduh memang no 1 la. tp bab2 teman meneman plak, si abang yg penakut tu mula la nak berbaik2 ngan si adik suh teman. nak g amik air kat dapur (yg saya boleh nmpk dr ruang tamu pun), still jugak ajak adik teman. adik nih mengikut je la cakap abang.

teringat saya masa kecik dulu mmg selalu sgt bergaduh ngan kakak. si kakak mmg suka mengacau si adik. macam tu la jugak sekrg nih, si abang mengacau si adik. tapi, bak kata pepatah - air dicincang x akan putus.

note to self : saya yg kena bersabar sikit. sbb bila diaorg gaduh, saya akan marah. bila marah, saya menjerit (sekrg ni saya sakit tekak, tetap saya menjerit jugak...seksanyaaaaa!). tapi tetap jugak diaorg gaduh, saya jugak yg darah tinggi. kena tukar approach la kot utk handle diaorg nih.

2 comments:

Hanim Najib said...

huhu..sama laa elly..bdk2 bedua kt umah tu pn sama tabeatnya..agaknya mmg age drg nih cenggituh kot..huhu..hanim pn da jadik monster skg kt umah..pn drg x mkn saman jgk..adoiyaii..setuju jgk ngn elly..mmg nk kene cr ilmu saikologi nih..

elly said...

hehe...tu la nim. dgn nak handle si kecik tu lagi. nak2 bila hubby x de kat rumah. mau pening jadiknya...