Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan 2

this is just like last year...writing down a ramadhan diary hehe...

- "selamat sehari berpuasa" abah kata right after kitaorg makan kurma for berbuka semalam. selamat jugak memasak mee goreng mamak semalam (dah terpikir dah nak snap gambar, tp letih lepas memasak terus terlupa hehe...tp betul, masa kat ofis x rasa pape pun. lepas abis masak & kemas2 dapur semua, terus macam rasa nak terjelepuk giler. seb baik tgk jam dah kul 705pm hehe...).

- mee goreng mamak was ok & quite nice. tp sebenarnya aku x brp nak reti masak mee grg mamak nih, sbb x akan sama dgn mee mamak kat kedai mamak (yg mmg aku sgt2 suka). yg paling x sama sbb ada kuih tepung tu. x koser aku nak buat. ada jugak jumpa resepi2 kat internet nih yg letak serbuk kari. tp since x penah buat, takut la pulak x sedap. last2 masak cam biasa, cuma bg dia kering sikit je. jadik jugak mee mamak aku haha...

- hr nih irfan still x puasa. aku dah decide nak bg dia baik ciken pox dulu baru aku "kerah" dia untuk puasa haha...kesian pulak bila tgk dia sakit tu. quite teruk jugak ciken pox dia. so, bagi chance la kat dia.

- pg td abah balik keja awal, kul 4am. yeaaaay, boleh sahur sama2. siap bawak lauk & nasik from sri utu*san. macam2 lauk sahur diaorg - ikan kembung sweet sour, rendang ayam, kobis goreng & epal sebijik. aku pun ada masak udang sweet sour + cendawan butang + kentang utk diri sendiri. jadik meriah pulak lauk2 bersahur pagi tadi alhamdulillah.

hopefully today is better than yesterday!

No comments: