Friday, September 28, 2012

Caiyok Mama...

Ya Allah...baru seminggu keja, dah rasa macam nak pitam haha...
keja kat ofis ok lagi awal2 nih.  keja kat rumah tu yg macam x sudah2 huhu...

hr isnin & selasa lagi lah kelam kabut.  x tau apa yg dikelam kabutkan sampai bila buat keja2 kat dapur tu, ish...mmg macam nak pengsan.  nak nangis pun ada.  may be sebab hr selasa tu isyraf asik menangis je kot, sampai aku pun macam x keruan dibuatnya.  banyak sangat benda nak buat sampai x tau nak buat apa (loqlaq haha...).

nasib baik anak2 x cerewet sangat bab makan (bkn x cerewet, cuma cerewet tu berpada2 haha...).  kalau ikut abah, banyak sangat cerewetnya.  kalau masak mee/ nasik, mesti ada lauk, kalau pasta, dia x suka sangat, kalau masak stew pun dia x minat sangat.  so, camne nak buat benda simple2 kan?

sampai rumah dah kul 6pm.  sempat settlekan simpan ebm yang dipam kat ofis, isyraf dah bising nak susu (kadang2 x sempat simpan pun ebm tu, bagi susu dulu sbb isyraf kan x minum sangat kat nursery.  wajib la dia lapar).  pastu siap2 la settlekan basuh & sterilize bagai apa yg patut.  tu pun baju2 kotor adik2 yg dalam beg nursery dah outsource ke farah suh keluarkan & letak dalam laundry basket.  kalau x, aku jugek la kan...sambil2 basuh2 tu, kemas2 la sket dapur, sedia apa yg patut.

selalunya dalam 7pm+ lebih tu, isyraf nak susu lagi skali sebelum dia lelapkan mata.  lepas maghrib baru nak start masak.  bayangkan la kul brp tu.  tu pun, kalau isyraf ok.  kalau dia merengek, lain critanya plak haha...
 
minggu ni boleh kata tiap2 hari abah balik keja lambat (tu lg satu sbb la kan kenapa aku nak pengsan - x de org nak tgkkan isyraf).  so, bab makan hanya nak kesahkan budak2 je la + mak budak (mak budak x pe, tekak tong sampah.  asal makan, sudehhh).

isnin - x masak sbb bwk isyraf g klinik.  tapau je lepas blk klinik tu.
selasa - masak bubur ayam je
rabu - nasik putih lauk telur kicap + nuggets (giler malas mama nih haha...)




khamis - pasta carbonara
 



x boleh nak masak yg susah2 sangat sbb x cukup masa.  ni pun budak2 makan kul 8pm++.  nanti kul 9pm dah nak tido plak.  tu pun sambil masak, sambil jenguk jap irfan buat homework.  x siap lg homework, suh berenti kejap makan dulu.  karang kalau makan lambat, takkan lepas makan terus tido plak.  tahun depan farah plak dah darjah satu.  mau pengsan...

time2 nih la terasa nak amik maid.  tp kenangkan bayaran maid tu yg x masuk akal, lupakan je lah.  x pe lah, sementara budak2 masih kecik nih kena byk bersabar & kuatkan semangat.  hari rabu dan khamis dah nmpk mcm terurus sket schedule.  baru 1st week kenn...alah bisa, tegal biasa...CAIYOK MAMA!! 

No comments: