Wednesday, November 7, 2012

Buat Ayat...

kemas beg sekolah farah & terjumpa kertas ni...

 
 farah kata, cikgu suh buat ayat dengan menggunakan 1 perkataan yg diberi.
budak2 kalau buat ayat mesti ada perkataan "mak".
bagus la kan, sebab sentiasa ingat kat mak.
 
tersenyum lebar bila baca ayat no 10 :
 
'mak saya selamat masa rumah saya terbaka'
 (perkataan yg diberi adalah SELAMAT)
 
 
hehe...comey ingat kat mak macam tu (ataupun dia bersyukur mak yg gemuk nih sempat selamatkan diri masa rumah terbakar haha...)
 
"mak" tu patutnya kena tulis as "emak"..."mak" bahasa pasar kan?
& terbaka = terbakar!
 
ye lah...kita pun sebut baka, bukannya bakaR...
 
 

2 comments:

Azlinda Azlan said...

heheheh... comel.. comel.. 'mak saya marah abang saya' - ini mesti kes biasa *LOL*

elly said...

hahaha azq...

biasa sangattt...dgn dia2 pun slalu kena marah!