Thursday, December 13, 2012

Donuts vs Crepe

aku mmg jenis yg ketinggalan zaman sket.
(hahaha...giler mengaku ketinggalan zaman).
mksdnya x de la up-to-date sangat, 
x kira la dr segi pakaian ke (mcm sekrg org sebok dgn shawl ke hape tu, aku setia dgn ariani & bawal-bkn-2tone lagi hehe...) ataupun
dr segi makanan (like chatime? - mmg x penah try).

shawl tu mmg aku x berani nak try lagi sbb takut macam x sesuai dgn aku.
tp bab makanan, sbb aku dok jauh dr kl, x de la beria2 semata2 nak g kl or area2 sekitar kl utk carik makanan yg tgh "digilai" sekrg nih.
(kebykan "makanan2 baru" nih mmg kat area kl kan?)

ingat x dulu org sebok pasal Big A & Krispy Kreme donuts?
aku penah kot makan Big A dulu.  tu pun dah brp lama org dok heboh, br aku try sbb kebetulan masa tu g MidV.
tu la sekali.
sekrg nih bila org x sebok lg pasal donuts nih,
terjelma lah Big A dkt ni.lai nih hehe...

maka, sakan la aku membeli sbb mr abah suka
(hahaha...anak2 x minat sgt, org tua yg lebih).
sakan x sakan la...selang 2-3 bulan beli la 1 kotak 6-pieces tu utk memenuhi kehendak tekakku & mr abah + paksa anak2 makan sorang 1 haha...






yg ni aku beli 3 minggu lepas kot.
yg hujung warna hijau tu perisa green tea.
sj beli sbb ada my fren kata sedap.
erkkk...tidak la sedap sgt pada tekakku sbb dia pahit + manis huhuhu...
not so wierd, tp aku x brp nak suka.


sekrg ni plak org tgh hantu dgn durian crepe.
sampaikn mr abah tanya "susah sgt ke buat durian crepe tu?"
hahaha...x tau la susah ke x.
tp dah mmg x pandai masak, + aku tau kemampuan aku.
setakat nak buat lempeng biasa, lepas la.
tp nak buat crepe yg ala2 nipis macam kain dalam tu, huhuhu...
lg pun ada baby nih, x koser la nak mencuba2 resepi nih.
karang kuih ke mana, anak ke mana...
(wahhhh...banyak alasan ko ek haha...).

 
last week g beli breakfast kat restoran mama dpn rumah nih.
tgk2 ada jual plak durian crepe.
x pikir panjang, terus beli...

 
  

sedap, boleh tahan la.
drp 5 ketul, aku makan 1, mr abah makan 4.
pastu dia suh beli lagi.
tp nak yg azza buat sbb dia tgk pic durian crepe azza sgt gemuk & gebu.
wahhhh...demand!
masalahnya, azza dok jauhhhhh...
pastu restoran mama pun dah x jual dah.
maka, meleleh air liur je lah jawabnya haha...

No comments: