Friday, February 8, 2013

Itinerary



biasanya, kalau nak bercuti atau jalan jauh-jauh sikit yang melibatkan lebih dari sehari, aku suka buat itinerary.  banyak senangnya memandangkan mr abah jenis sempoi & main tanya je nak g mana, lepas nih buat apa.  so, drp kita pun sama tercangak2 x tau nak g mana macam dia, baik kita persiapkan diri sebelum ditanya hehe...


yg nih contoh itinerary yg aku buat masa nak g jalan-jalan utara tahun lepas...




ok la...
aku rasa >85% jugak yg di follow.

yg x follow tu pun ada sebab - x beli pesemboq sebab kedai tutup, jeruk pak ali tu x jumpa & cendol bakar tu plak ramai sangat orang.

rasanya organized jugak la bila ada itinerary nih...


cuti panjang tahun baru cina ni, sebenarnya x de la plan bercuti pun.
tp alang2 ada nak attend kenduri kawin, jalan-jalan ke kuantan la kami...

itinerarynya dah siap hehe...

 


x de apa sangat pun kat kuantan nun.
tp saja la buat je perancangan termasuk nak makan kat mana.
risau jugak takut jam.  mmg lari la perancangan kalau jam (insyaAllah tak kot)

kena rancang semua tu sbb aku la master mind dalam semua benda haha...
kalau tanya mr abah, memanjang je jawapan dia "ikut lah"...
untuk memudahkan semua pihak, itinerary lah jawapannya...


selamat bercuti semua!!
budak2 la syok cuti sekolah seminggu.
(tu yg aku ok je nak berjalan2 nih, kalau pikirkan nak kena iron baju bagai, rasanya baik dok rumah je kot).

aku naik2 keja rabu nih terus start au.dit fie.ldwork huhu...

1 comment:

Didie said...

Samalah ngan kite Kak Ellerque ;-)