Saturday, August 31, 2013

Cerita Raya 9



18 syawal : ka.fa mi.nda ce.rah ada buat jamuan raya.
plan asalnya mmg x nak pegi pon.
sbb nak pegi beraya rmh sedara mara sekali ngan atok & atok mak.

tup tup irfan kata dia masuk pertandingan hafazan.
mmg x boleh x la kan...
kena pegi la jugak.
terpaksa lah kami x ikut beraya.







the kids...
sbb ir.fan & fa.rah siap lengkap berbaju melayu & kurung,
maka semuanya aku bj melayu & kurung kan hihihi...
tu sebabnya is.yraf pun pakai bj melayu.
berpeluh2 mamat tu berbj melayu sampai tghr huahua...
(teruk mak kamu ni dikkk...)






masa sesi hafazan...
alhamdulillah, bacaan ir.fan lancar.
in fact dua lagi kawan dia tu pun baca lancar.
ir.fan pulak lepas abis tu bagitau ada kawan dia kata dia dapat no 1.
hehehe...teruja dia.
tengok2 bukan dia yang dapat.
budak yang pakai bj merah sorang lagi tu yang dapat hadiah aka plaque.
x pe la ir.fan.
boleh cuba lagi tahun depan.


sebenarnya ibu bapa digalakkan menyumbang juadah untuk jamuan ni.
itu aku x kesah la kan...
ok je bawak makanan nih.
ramai la yang bawak macam2.
ada roti jala, mee goreng, nasik lemak (dlm 20 bgks kot), kuih muih yang sangat banyak bermacam2 jenis, nuggets bagai.


yang aku rasa x puas hati nih,
main menu yang disediakan pihak ka.fa hanyalah bihun goreng.
giler 2 bekas besar dia sediakan.
1 bekas besar tu separuh pun x abis.
melampau sangat kan korang nih...


dah buat jamuan raya tu, bagi la main menu yang berat sikit.
tghr tu beb...
dah ler dok situ dr pagi.
masing2 lapar nasik.
ko kalau sedia nasik lemak pun ok la jugak.
x pun, nasik ayam ke.
ni bihun goreng?!
budak2 pun aku tengok x jamah pun bihun goreng tu.



adoiii laaaa...buat sakit hati aku je bulan2 raya nih.
aku kalau jamuan raya ka.fa ni mmg malas nak pegi kalau ikutkan.
x penah aku pegi pun sebelum2 nih.
kalau budak2 nak pegi sangat pun,
mr abah je aku mintak pegi temankan budak2.
tp tahun ni, aku nak la bagi sokongan kat anak kan?


pulak tu ada cikgu2 tu, duduk kat satu sudut situ, x bergerak2.
aku ni x de le dok diam situ sbb anak2 ramai kan,
nak g tengok2 diaorang lagi.
2 kerusi yang aku carik di tengah2 orang ramai yg x cukup kerusi,
boleh pulak cikgu2 ni main amik je bila aku bangun kejap.
amboiiiiiii...
kerusi pertama aku bersabo lagi walaupun x sabo sangat.
bila dah kerusi ke2 tu, mula la aku nak mengumpat.


aku ni cakap je berdegar2 hihi...
tp x de sape pun yang aku boleh lawan mengumpat haha...
yg ada pun mr abah je la yg dengar bebelan aku.
macam la dia amik port sangat kan...
dah aku luahkan kat sini,
x de dah la aku simpan2 dalam hati.


boleh la bihun tu. seb baik sedap.
kerusi tu pulak x pe la, ko nak duduk sangat.
duduk la.
tahun depan aku carik kan ko kosi lagi ek hihihi...



No comments: