Thursday, October 10, 2013

Ikan




hari tu ir.fan kata cikgu ada suruh bela ikan.
sebok dia nak beli ikan.
siap amik bekas biskut aku kat dapur nak buat akuarium.
ishh...x kan le pakai bekas biskut kot.



kebetulan masa pegi ba.ngi last week,
kat pk.ns tu ada pulak orang jual ikan.
dapat la ikan sorang satu - ir.fan & fa.rah.
aku dah siap2 warning, masing2 kena jaga sendiri.
bagi makan sendiri.
sebab aku malas nak jaga.








ikan laga je pon.
x pe lah buat permulaan nih.
bagi diaorang belajar dulu camne nak bela ikan nih.



aku x bagi bawak naik ikan kat bilik.
kena letak kat dapur.
tu pun kat washing area hehe...

(asik lupa je nak amik gambar lokasi ikan kat rumah tu...ishhh...)

tiap2 pagi & petang lepas balik sekolah,
mmg situ la tempat tujunya dulu.
sbb aku suh bagi makan pagi & petang.


budak yang jual tu kata,
ikan laga ni sekali makan cuma 5 bijik makanan dia tu je.
tp aku tengok ikan2 tu macam x cukup makan je.
risau pulak nak bagi lebih2 sbb takut terlebih makan karang,
mati le pulok.
x cukup makan karang, mati jugak.
entah la.
tp rasanya asalkan kita bagi makan, ok kot kan??!







2 comments:

Azlinda Azlan said...

anak aku yg #2 tu pun sebok nak beli ikan buat pet, dari tahun lepas lagi... ada jumpa org jual ikan laga dlm plastik, tapi nak letak mana plk kan? kalau ada bekas dia sekali, mmg cun lah.. *wah, tetiba emaknya yg semangat nak beli :D*

elly said...

aku kebetulan mmg orang tu jual ngan akuarium kecik tu. kalau dalam plastik, mmg aku x beli laaa...

org tu kata air tu kena guna air mineral. amboiiii...ikan pun kena guna air "mahal" haha...