Wednesday, October 2, 2013

Makan



series of makan2...


on the way balik dari KU.D hari tu,
singgah minum cendol kat ce.ndol ba.kar @ de.ngkil.
ada kawan aku repeat banyak kali minum cendol kat sini.
must be sedap la kan?
tu yang sebok aku dari pagi2 lagi dah ajak mr abah singgah sini hihi...


not bad la cendol dia.
aku suka je.

(ramai orang mempertikaikan nama ce.ndol bakar ni.
ye la, takkan nak bakar plak cendol tu kan?
2 versions of cerita : satu - nama pemilik dia bakar & dua - gula melaka tu dibakar.
ikut suka la apa pun.
aku makan je hehe...)







masa bawak is.yraf g klinik hari tu,
mr abah bawak g makan kat nu.in li.ttle pe.rak.

(hehe...x sangka dia ingat lagi aku kata nak makan kat situ)


mr abah makan mee kari (pagi2 buta makan mee kari)
aku amik set scramble egg.
& 2 ketul popia.
popia dia sedap.
kulit dia tu rangup tapi x keras macam certain2 popia yang aku penah beli.








balik johor hari tu,
atok mak masakkan ketam masak lemak.

(lupa nak amik gambar yang dah siap masak.
ada yang mentah je ni hah...)


sebenarnya ketam mmg favourite food mr abah.
kalau musim, mmg atok akan g beli khas untuk mr abah.
sayang menantu sangat kan??!!











budak2 nih minat sungguh makan cheezy wedges.
kalau order kat kf.c tu, 2 large boxes tu pun x cukup.
jalan2 kat KU.D hari tu, jumpa orang jual cheezy sauce ni.
jenama ja.sma.
beli 1 botol & pastu beli wedges.
baru la berbaloi makan.


(walaupun x sama rasanya ngan kf.c tu, tp not bad.
licin jugak budak2 makan siap menjilat jari hihi...)










No comments: