Monday, October 7, 2013

Mi Si.put




masa g ku.d hari tu,
aku beli ini...







mi siput makanan orang jo.hor!
dulu masa kecik kat sekolah agama aku ada jual.
siap dia calit ngan sambal kat atas mi tu.
mmg sedap.
kalau x, takkan le tiap2 hari aku beli.


aku x penah beli mi siput nih yang belum goreng.
tapi hr tu ada office mate orang jo.hor ni bawak g ofis.
sedap la pulak.
terkenang2 zaman kecik2 dulu.
tu yang bila pegi ku.d nampak ada makcik nih jual,
terus aku beli.
makcik tu promo siap buat sambal lagi utk rasa.


aku x pandai buat sambal dia.
aku rasa sambal dia tu bukan sambal tumis biasa yang kita selalu makan tu.
sebab aku rasa macam lain.
tp sedap je makan kosong tanpa sambal.


sape2 x penah rasa,
boleh la try rasa.
mesti nanti x cukup sepeket hehe...


*aku ni bila beli x reti nak beli banyak2.
mesti sepeket sepeket je aku beli.
budak2 tengah membeso, mana la reti makan sikit2 kan?
dah x de dah stok makanan kat rumah tu untuk anak2...padan muka!!*



2 comments:

Azlinda Azlan said...

my fav too! makan dgn sambal bilis jenis pekat tu.. peh! marvellous!

rosmahwati yahaya said...

Kalau teringin, pegi la kt Azhar food. Ade jual kat sane..")