Monday, December 16, 2013

Basikal




yeayyy...
dah selamat beli basikal!!








sebelum sampai kedai, aku ada cakap kat mr abah.
"kita beli basikal yang harga 100 lebih dah la..."
nak beli dua basikal nih.
pulak tu bulan nih mmg over spent sket sbb dok prepare barang sekolah bagai.
tapi basikal tu memang dah janji.
so kena beli jugak.


sekali tu sampai kedai, cina tu kata.
"saya bukan x mau jual itu harga, tp kalau u beli harga tu ahh...kejap saja u pakai.
ni i jual yang kualiti ni. u try tengok ok ka tak?!!"
hehehe...ye lah pek!!
mak ko nih ketinggalan zaman.
mana ada benda yang x naik harga huhuhu...









beli dua je basikal - untuk ir.fan & fa.rah.
yang kecik tu basikal lama ir.fan.
tukar tayar dia, tambah tayar kecik.
settle iz.ryn dapat satu basikal hehe...


fa.rah sebok nak basikal ada bakul.
katanya, boleh letak botol air dalam tu.
(ye ler tu...macam jauh bebenor nak bawak basikal tu. depan rmh je pon...)
fa.rah ni x berapa mahir lagi naik basikal walaupun dah besar.
so mr abah tambah tayar kecik untuk dia.
kelakar sebab basikal besar tp ada tayar kecik hehe...



*
alhamdulillah...janji dah ditepati.
anak2 happy,
mak pak pun happy (senyum sampai ke telinga + kelat2 sket huahuahua...)






No comments: