Friday, January 3, 2014

1st Day 02012014




semalam cuti walaupun x dak anak yang masuk darjah 1 tahun nih
(tu namanya saje nak menyebok merasa kehangatan ramai2 orang bercuti anak masuk sekolah haha...)


ir.fan & fa.rah masing2 masuk darjah 3 & darjah 2 tahun nih.
x yah aku kecoh pagi2 sebab memang van sekolah yang amik.
tp dah sek kata suh daftar 28 dis hari tu malas nak g sek kan,
merasa la ko dok melangut tunggu cikgu free sebab nak bayar yuran.
maap le cikgu, ada mak yang ketegaq macam aku nih hehe...
seb baik cikgu ok je nak entertain mak macam aku nih
eh, at least aku x menyebok kacau cikgu tengah mengajar tau,
like some parents yang aku tengok.
bior le aku dok tggu kat kantin, & bila cikgu keluar kelas baru aku menyebok2 kejor cikgu semata2 nak bayar yuran.
terima kasih la cikgu ye...



iz.ryn 1st day of tadika semalam.
dah agak dia akan menangis.
kelakarnya, bila menangis tu bukan sebut nak mama...
tp nak icap hehehe...
ye lah, selama nih dia mmg satu taska dengan adik dia.
so bila dah asing2 taska & tadika nih, mmg ler dia rasa lain.
pagi tadi keluar rumah dia ok je.
tp bila dah nak sampai depan sekolah,
boleh plak dia kata...nak g mana nih? asik sekolah sini jek...
huahuahua...anakku, mmg ler sekolah sini, sekolah mana lagi.
dah meleleh lagi air mata.
padahal dia jumpa dah kawan dia kat sekolah yang sama.
x sangka plak masih nak menangis.
aihhh...kejutan budaya la kot.
selama nih taska dok main2 je, ni tadika kena belajar mungkin lain la keadaannya.



is.yraf pon aku tukar taska.
bukan x suka taska lama tu.
tp aku masukkan is.yraf kat taska ofis nih hah...
x de ler dia menangis, cuma pagi2 tu dia nak "terjun" ke aku bila aku bg kat pengasuh.
hopefully ok la dia nanti.
& hopefully taska nih akan improve from time to time.
aku awal2 nih malas nak demand sangat.
tp tu la, kalau compare ngan taska sebelum nih yg dah well established mmg ler rasa macam ada kekurangan je taska baru nih.
too early to judge.
aku tggu la sebulan - 2 nih camne dulu.
(sadis tengok anak2 kecik main bakul2 yang ada sebab x dak menan...
ohhh...x pa2, aku belum nak komplen lagi sbb belum byr yuran full lagi)


hopefully anak2 makin ok minggu depan insyaAllah...
esp si iz.ryn tu la.
kalau tiap2 pagi menangis, jenuh jugak.
aku jugak la yang rasa x sedap hati kat ofis nanti ni hah...





~ iz.ryn in her skul uniform ~

No comments: