Thursday, February 6, 2014

Main Masak-Masak 2



aku nih bukan terer sangat masak.
setakat makan anak beranak lepas la.
masak untuk 4-5 orang makan kira ok lagi.
cuba masak untuk 10 orang?
kompem ke laut hehehe...



hari tu budak2 request nak makan ayam goreng.
aku kalau masak ayam aku suka masak part2 yang bertulang.
bila dah masak yang bertulang je,
part2 isi tu pulak banyak x tau nak buat apa.
kebetulan masa budak2 request nak makan ayam goreng tu,
tinggal isi2 ayam je dalam fridge.
so, aku decide nak buat jemput2 ayam je lah.


isi2 ayam tu kita potong kecik2.
perapkan dengan garam, kunyit & telur.







bila nak goreng tu,
kita salutkan isi2 ayam dengan tepung.
aku nak senang je nih - beli tepung goreng jenama ki.jang.
then goreng je dengan api kecil sampai kekuningan.
x perlu goreng lama supaya isi ayam kekal lembut.
sebab tu kena potong kecik2 ayam tu supaya senang masak.


& taraaaa...






setakat nih dah 2x aku goreng ayam stail macam nih.
alhamdulillah budak2 suka.
kalau sebelum nih, mmg isi2 ayam nih budak2 pandang sebelah mata je.
sekarang nih, dah ada cara nak abiskan stok ayam dalam freezer tu.


yeayyyy...


catatan : ayam ni kalau makan cecah sos pon sedap!!


No comments: