Monday, February 3, 2014

Monday Blues




adoiiii laaaa...


hari nih aku hantar is.yraf ke taska lama dia semula huhu...
sebenarnya, masa mula2 pikir nak tukarkan taska is.yraf dulu,
aku berbelah bahagi.
bila berbelah bahagi tu, seawal 1st week is.yraf kat taska baru tu pon,
aku dah mula rasa x sedap hati.


bukan x ok tempat tu.
ok je sebab aku x de la letak harapan tinggi sangat pon.
pengasuh2 tu pon ok je aku tengok.
tp tu la, tiap2 pagi is.yraf kompem nangis.
pastu jauh jugak aku nak kena pusing untuk hantar dia.
dengan dia pun x boleh dok diam dalam kereta.
hmmmm...
taska yang lama tu dekat je ngan rumah.
so tak sempat dia nak mengamuk bagai dalam kereta.


itu lah aku.
suka x pikir panjang, last2 menyesal hehe...
so, hari ni hantar dia ke tempat baru yang lama haha...
menangis dia pagi nih.
ini lah yang paling aku ralat sebenarnya.
dah elok2 dulu is.yraf kat taska lama,
siap boleh sengeh2 angkat beg sendiri, aku tukar taska lain.
sekarang nih, hamik ko...
kan dah menyusahkan diri sendiri namanya nih...
budak tu pon dah fobia la kot gamaknya.


(taska is.yraf dah guna sistem punch card.
amboiii...macam masuk keja plak ko dikk haha...)


si iz.ryn pulak, pagi2 nih buat hal.
berguling2 menangis kat tadika.
iz.ryn nih kalau mr abah yang hantar, dia ok je.
bila time aku yang hantar,
mula lah x nak turun kereta lah, menangis lah.
setakat mengalir air mata, aku ok lagi.
tp bila dah bab sampai x nak bergerak,
meronta2 bagai...
aku pon naik darah.


yang geramnya, bila kat rumah ok je.
dalam kereta pon ok.
tang dah sampai depan tadika,
mula lah buat perangai yang aku pon x paham.



ini lah 2 orang budak yang menguji kesabaran mama di pagi hari...








catatan : boleh sakit jantung mak ko nih tau tak?!


No comments: