Monday, March 31, 2014

Cuti-Cuti Cameron Highlands Part 2 : 22.3.2014 Sarapan



mmg plannya nak pegi masa awal2 cuti sekolah,
hari sabtu, 1st day of school hols.
a few discussions ngan ucu, end up kami plan nak bertolak dari rumah pada pukul 4 pg.
(gigih kan? hihi...)
tujuannya nak elak jem & nak sampai awal kat sana.
aku ni pulak kononnya amik cuti jumaat tu sbb ingatkan nak mengemas bagai.
tup2 boleh pulak bawak atok mak g shopping kat ar.iani hehe...
atok mak beli sikit je, aku yang rembat tudung sampai 3 haha...
sebelah ar.iani tu ada pulak gu.latis.
sementara tunggu atok solat jumaat, dah aku pulak terbeli kain.
ooohh...tidakkkk!!!


eh, melalut pulak aku nih.
dah shopping sana sini, sebok pulak balik tu masak for dinner.
(padahal bihun goreng je pon...).
akhirnya aku siap kemas beg pukul 1 pg & pukul 3 pg dah nak kena bangun semula huwaaa...


plan kali nih menjadi jugak la.
mmg pukul 4 pg tu kami semua dah ada dalam kereta.
budak2 kami kejut dalam pukul 3.30 pagi.
tp x mandi x tukar baju pon.
cuma basuh muka & gosok gigi je.
mak2 & bapak2 no excuse la. mmg kena mandi pagi2 buta tu hihi...


dalam pukul 6.15++ pagi, kami sampai ke utc perak.
ngam2 stop untuk solat subuh & tukar baju budak2.
& sampai ke brinchang dalam pukul 8.30 pagi lebih kurang.
carik tempat untuk breakfast & kami berhenti di sini...






hehe...kebetulan ada tempat duduk kat luar sekolah tu.
kami makan ala2 piknik je.
atok mak mmg insist nak masak nasi lemak.
sebab dia kata ramai2 nih leceh pulak nak makan kat kedai. 
& aku pulak request either rendang or sate ayam.
hmmm...meriah la breakfast pagi tu walaupun hanya duduk di tepi jalan.




nasi lemak & sate ayam by atok mak



mr abah, iz.ryn & is.yraf


lepas makan, kami turun ke tanah rata untuk ke taman agroteknologi mardi.
yang tu, lepas ni aku sambung cerita.


nota : pagi2 kat CH mmg sejuk tau.  tu yang masing2 bersweater bagai.

No comments: