Wednesday, July 22, 2015

Raya 2015 Part I



eid mubarak dari kami seisi keluarga...


1 syawal






tahun ni kami beraya di kg mr abah di kuala rompin, pahang.
x de istilah giliran bagi kami nih sebab dah 3 tahun berturut-turut beraya di johor hehe...
(bukan salah aku tau...tanya mr abah)


tahun ni kalau ikutkan mr abah x dapat cuti.
gilir2 sebab tahun lepas dia dah cuti.
selalunya co mr abah memang akan tutup on 1st day raya.
kalau kena keja, maksudnya sehari je la cutinya pon.  2nd day raya dah kena masuk keja.
wpun x dapat cuti, kami memang akan balik johor on 1st day raya tu.
cukup la sehari je pon drp raya kat rumah sendiri.
that explains kenapa selalu sangat beraya kat johor.


tup2 tahun nih, co mr abah bagi pulak 2 hari cuti.
on hari raya itself & jugak sehari sebelum raya.
2nd day raya tu patut dah kena keja.
tp aku suh mr abah try2 apply cuti.
3rd day tu mr abah shift malam.
so kira ok la kalau dapat balik kg rompin this year.  3rd day raya pagi2 tu chow la balik.


alhamdulillah, cuti 2nd day tu diluluskan.
kalau ikutkan, mesti la aku nak beraya kat kg sendiri kan?
tp kena la bertimbang rasa jugak.
bulan puasa hr tu dah balik johor.  rompin kami x balik pon.
so biar la kali ni beraya di rompin pulak.
meriahnya lebih kurang je.
balik mana2 pon sama je. tetap juga kami pegi menziarah saudara mara.
cuma bila balik johor tu, jauh sikit la perjalanan berziarah tu.
kat rompin, area2 situ jugak berjalannya pon hehe...


cerita baju raya kami tahun nih sangat sadis.
aku nih dok bertangguh nak beli kain.
tapi dalam pada bertangguh tu, memang dah booking dah kat mek ani nak htr kain untuk raya.
bila dah booking tu, aku buat ler rileks2 aku.
seminggu sebelum puasa dah beli kain nak hantar, mek ani x nak terima. pulakkkk...
sadis jugak la sebab dah booking kan?
bukan sesaje terjah.
x pe lah.  walaupun sedih, seawal 3 ramadhan aku dah usung semua orang g beli baju readymade hehe...
syok beli baju time tu sebab x de orang berpusu2 & baju pon masih banyak stok & saiz.
so jadi la tema kami tahun nih kelabu + oren instead of pink belachan.
in.syirah x de baju kurung tahun nih.
( x pe dik...tahun depan 5 pasang mak ko tempah bj kurung untuk ko ek)
susah nak carik saiz dia.  so pakai gaun je la dia.




No comments: