Tuesday, September 15, 2015

Ujian Allah



turn in.syirah pulak tak sihat huhu...


10hb hari tu patutnya pegi injection 6 bulan.
(hehe...nak dekat masuk 7 bulan baru nak inject 6 bulan.  bagus sangat mak ko...)
masa nak amik kat taska tu, badan dia dedar la pulak.


bila jumpa nurse tu, saje la aku suh check temp.  in case...
dah nurse x bagi pulak cucuk sebab demam 37.5 huhu...
nurse suh jumpa doc.
& dapat la ubat demam.


dah aku kesian pulak nak hantar in.syirah ke taska semula.
balik rumah, susukan dia, bagi tido...baru aku ke ofis smula.
seb baik mr abah keja shif malam minggu lepas.
boleh la dia tengokkan in.syirah sementara aku g ofis jap.


3 hari jugak in.syirah x sihat.
on the 3rd day tu boleh pulak keluar ruam2 kat kaki & muka.
tapi badan x de pulak ruam2.
hmmmm...aku sapu2 je ngan calamine.
& on the 6th day, ruam2 pon makin beransur kurang, alhamdulillah.







tapi, on the 6th day ni pulak sekolah tutup due to jerebu huhuhu...
kelam kabut jugak la nak menghantar pulak budak2 ni ke rumah ibu.


alhamdulillah...at 11am, ipu dah turun ke 170 instead of 205 malam tadi.
ni pon dah panas sikit aku tengok kat luar tu.
boleh la matahari memancar sikit.
kalau tengok semalam, memang macam kat obersea sangat.
kalau obersea tu ok ler jugak sebab sejuk.
ni membahang together with bau asap.
huhuhu...memang ujian Allah ke atas manusia yang x bersyukur dok bakar hutan.


insyaAllah...semoga udara makin sihat hari ni & seterusnya.


No comments: