Saturday, March 26, 2016

Buku Cerita


lama x beli buku cerita...hari tu pegi popular, macam terasa nak beli novel2 melayu yang tumbuh macam cendawan sekarang nih...yang jadik tajuk drama la, macam2...belek2 novel2 tu, macam x sedar diri plak kalau beli makcik tua bangka nih haha...lgpun bila tengok2 tu macam x berapa nak berkenan plak nak beli.  x tau mana yang best pon ye jugak.  seriously, memang dah makcik2 sangat nih.  x de perasaan nak beli novel macam budak2. kalau dulu, rajin jugak aku beli novel2 nih.


round2 lagi, konon nak beli motivational book.  macamana nak jadik kaya?!  haha...x de maknanya jadik kaya kalau nak berbiz or nak jumpa orang masih malu2 kucing.  so x yah ler ngada2 beli buku camtu.  tapi kalau motivation untuk diri sendiri contoh macamana nak jadik seorang yang positif ke, aku rasa ok jugak kalau beli.  nak2 orang macam aku yang ada masanya rasa macam nak berenti keja pon ada (bila tension sangat ngan bos la nih hehe...).  tapi, x terbeli pon...



round2 lagi...terjumpa buku ini...







oittt...giler lama x beli buku from my favourite author nih.  mau makan tahun gak nih x beli buku dia.  dulu, masa last aku beli buku dia...rasa macam semua buku dia aku ada.  pastu bila gi kedai buku, lama jugak x nampak buku2 dia yang baru.  tetiba nampak buku nih...terus sambar 1.


x semua orang boleh terima cerita john grisham nih sebab buku2 dia semua pasal lawyer. kes-kes lawyer la...masuk mahkamah bagai camtu.  tah kenapa aku minat plak cerita dia nih.  tapi dah mak2 nih...memang lambat ler aku abis baca buku nih.  baca pon bila time2 nak tidokan sy.irah.  tu pon, tengok hp lagi lama dr tengok buku.  pastu penanda buku aku plak, asal dapat buku nih ke tangan is.yraf or sy.irah...dah hilang plak dah penanda buku. sebok plak aku carik mana last aku baca.



ishhh...jawabnya tahun 2017 la baru aku abis baca buku nih!!




1 comment:

Umie Adli said...

bila dah jadi mak2 ni satu buku kadang2 berbulan baru habis. dulu masa bujang sehari je dah habis