Tuesday, March 22, 2016

Cuti Sekolah : Kuala Kangsar



TB 12.3.2016


sebenarnya, cuti sekolah bulan 3 nih x plan ke mana2 pon.
cuti seminggu je pon...rehat2 je lah kat rumah.
sekali tu, atok mak mintak tolong wakilkan dia ke kuala kangsar untuk majlis nikah my kazen.  erkkkk...ok makkk!!
atok mak kalau ikutkan memang suka berjalan.  tapi, keadaan atok yang x berapa mengizinkan.  sakit lutut atok dah makin teruk.  kalau dulu, ada masa2 tertentu je akan sakit.  sekarang nih, most of the time memang sakit.  kalau nampak atok berjalan tu pon, memang dia tahan je sakit dia tu.  kena jalan slow2.  solat pon dah x boleh berdiri.  kena solat duduk.  plak tu, atok kan rajin sapu2 rumah, sapu2 kawasan rumah, potong rumput sikit.  now nih, semua tu dia x boleh nak buat dah (sob sob...).


kak imah kata, nak bertolak dari homestay ke tempat nikah dalam kul 10 pagi.
maknanya memang kena bertolak awal la from nilai.  dalam kul 630 pagi tu, dah bertolak.
alhamdulillah...sempat la sampai sebelum pukul 10 + ada tersesat sket sebab kat waze x wujud la plak lokasi homestay nih.  lawa giler homestay nih teruja aku nak tour.  tapi, orang dah bersiap2, ko plak sebok nak tour apehal kan?  sempat masuk toilet je la hehe...




the groom...my kazen!!...with all the hantarans

gadis2 hantaran hehe...anak2 my kazen...apa ek aku nak panggil?
anak sedara sepupu kah?


the resort tempat nikah.
walaupun cuti sekolah, tapi aku tengok macam x de orang pon.
tempat ni aku rasa macam sesuai untuk team building kot sebab fasilities dia contoh tempat makan dia luas giler, toilet2 berderet...



majlis akad nikah.
rare...sebab akad nikah duduk atas kerusi, tetamu2 pon duduk atas kerusi.

rare jugak...bila ada tembakan senapang patah bukan sekali tp berkali2.
terkejut mak ko...


upacara membatalkan air sembahyang



ada photo booth plak dah.
x nampak orang lain sebok2 kat sini, kami anak beranak je yang jakun haha...


buah tangan untuk kakak2 & abang pengantin seramai 6 orang (tanduk kerbau x termasuk haha...)


masa yang ditunggu2 hehe...
pagi masa sampai dalam kul 10++ camtu, dah jamu breakfast.
lepas nikah, jamu lunch plak.  talapia bakar memang ngancam.  sedap giler aku ratah camtu ngan kuah asam.  yummyyy!!  patin tempoyak pon ada tapi sadis, bila time aku amik nasik, dah abis.
tunggu dia nak masak semula, malu la plak nak makan 2nd round.



the gift untuk tetamu yang hadir.
mula2 aku ingatkan kek macam bahulu tu, punya la handle with care takut pecah kek.
rupa2nya...aku pon x tau apa nih hehe...
aku agak mungkin kuah pecal kot.  tapi x try pon lagi.  simpan frozen je dulu.

untuk abang mohsin & kak kartika (although dengarnya the bride tu sama baya ngan aku...), semoga berbahagia ke akhir hayat, semoga dikurniakan anak2 yang dapat menambah lagi ceria rumahtangga, semoga kalau kita jumpa nanti especially time raya, x de la abang mohsin sorang2 je tanpa teman hehe...all the best menempuh alam berumahtangga!!






No comments: