Friday, June 10, 2016

Ramadhan 2



alhamdulillah...5 ramadhan.
anak2 pon setakat nih...ok je.  sebab cuti sekolah kan? boleh la...kita tunggu minggu depan.
yang ok tu 2 yang paling beso.  si iz.ryn tu ntah ler.  rasanya br sehari kot puasa.  asik terminum je...lupa katanya.  hmmmm...


menu 1 ramadhan


si iz.ryn lama dah request nak kuetiow.  mr abah plak x berapa sangat ngan kuetiow.  jadik la 2 menu - kuetiow goreng & bihun singapore + nuggets.  daging kicap tu beli, kuih2 pon beli.


2 ramadhan - pak uda & family datang bukak puasa kat rumah.  so, masak nasi + telur itik masak lemak + ayam sambal bali (tgk fb ada orang share resepi nih, terus aku buat padahal asalnya nak buat ayam masak merah je) + kobis goreng.  settle!!


3 ramadhan - nasik goreng + telur dadar & spegeti belognese.  tapaukan tepung pelita kat bazar untuk budak2.  kebetulan pak uda singgah lagi hantar barang.  siap dia tapaukan popia goreng & onde2.  meriah sket la kuih2.


4 ramadhan - nasi putih + tenggiri masak lemak + sotong & udang goreng tepung + kailan goreng.  mr abah bising masak payah2 katanya haha...aku masak apa yg aku rasa nak makan sebab bila tanya semua orang, senyap je masing2.  tu yg lg 10 minit nak buka, baru siap masak huahuahua...


sebenarnya, kalau buka puasa ni aku suka sangat kalau ada kuih2 manis.  tp tu laaa...memang malas sungguh nak ke bazar tu.  carik parking pon susah.  tp gagahkan jugak la hr tu singgah untuk beli tepung pelita je.  pastu balik.

No comments: