Saturday, June 4, 2016

MIL



been here sepanjang berada di rompin from 28-31 mei 2016.
alhamdulillah...31hb tu MIL dah boleh discharged after 7 days kat wad.  so x de la ralat balik nilai bila MIL masih lagi kat hospital.


merasa la aku menjaga MIL sepanjang hari on the 30th tu...sampai malam.  balik petang kejap je.  quite an experience sebab aku mana penah jaga orang sakit.  merasa la mandikan MIL.  cuma tukar pampers x sempat nak buat.  towards the end yang aku jaga tu...MIL dah kuat sikit...dah boleh pegi toilet sendiri.  cuma aku pantau je.


sekarang nih...alhamdulillah.  dengar cerita adik2 ipar...MIL dah kuat dah...makan pon dah ada selera.  nak2 pulak dalam 2 hari nih...adik2 dia from perlis datang melawat.


cerita perasan 1 - ada 1 malam tu aku gi hospital dah malam dalam kul 9.  nurse tu tanya...datang nak jaga nenek ke?  huahuahua...nampak muda sangat ke aku?  takkan jaga nenek kot.  mr abah kata...mak yg nampak tua...bukan aku yang muda.  jelez ler tuuhhh!


cerita perasan 2 - doktor terkejut bila aku kata dah ada anak 5.  bila tau umur aku dah 39...dia kata...betul la tu anak dah 5.  muka je x nampak macam 39.  see??  kan aku dah kata muka aku nampak muda hahaha...(uwekkk!!).  btw doktor2 kat hospital rompin semua muda2 & hensem2.  siap ada sorang tu...rambut panjang...siap ikat rambut lagi masa dtg ronda wad waktu malam.  memang x sangka tu doktor la.  malangnya masa aku jaga siang tu...doktor lain pulak yang ronda.  tp x kurang hensemnya hehehe...


layan selfie kat hospital.  tetiba ujan lebat petang tu...berlari semua selamatkan diri dalam bilik menyusu nih...

No comments: