Wednesday, June 15, 2016

Ramadhan 3



hehe...selagi masih dalam bulan ramadhan, selagi tu la menghapdate menu.
alhamdulillah...the kids yang berpuasa ok je dah 2 hari naik sekolah nih.  risau kat iz.ryn tu hah...mr abah siap pesan kalau x tahan sangat, bagitau je kat ustaz.  tp nampaknya 2 hari nih katanya, dia puasa.  aku tengok pon balik sekolah tu x bermaya je, bibir pon kering...puasa la kot.  fa.rah kata, kat kafa tu nampak ramai budak darjah 1 minum air (kafa tu ada co.way).  tapi iz.ryn x minum pon.  bravo yin!!!  insyaAllah dipermudahkan sampai penghujung ramadhan.  semalam basuh baju sekolah, eh...x yah sental banyak sangat sbb x berapa kotor.  hikmah ramadhan!!


5 ramadhan - (alamakkk...lupa plak menu haha)...


6 ramadhan - nasi ayam!! weekends kanna...rajin sket haha...siap pegi pasar pagi tu beli stok bahan basah for 1 week++.  siap buat jelly koktail + kastad.  buat 2 bekas je pon.  tapi, sampai hr nih masih ada separuh bekas lg.  the kids makan sikit2 masa sahur.

7 ramadhan - cakap kat mr abah, x nak masak la hr nih haha...petang tu gi tapau je kat bazar.  the kids dapat sorang satu air gelas besar tu (ala2 coffee legend tu, tp ni x ingat apa nama dia), dah x brp nak pandang makanan.  tapau murtabak & roti john je.  aku plak tapau popia basah je.  ingat nak makan roti yg nak dekat expired kat rumah tu.  x jugakkk...sebab makan roti john ngan popia je dah kenyang.



8 ramadhan

bihun sup sempoi2 je...yg terangkatnya sambal kicap tu hah.  bukak peti, tengok2 dah abis plak stok sambal kicap.  gigih buat dan2 tu jugak.  jemput2 udang tu aku buat guna roti + tepung (kes roti nak expired tu la).  sedap pulak haha...

 
9 ramadhan
   
bihun yg dah celur semalam tu ada lagi.  sayang.  jadik la bihun goreng.  buat sambal bilis sket & bakar roti boom tu.  buat lagi jemput2 udang roti + tepung tu.  hr nih goreng terover pulak.  nak cepat.

No comments: