Monday, June 6, 2016

Ramadhan Kareem

~image googled~




all about anak2 on the 1st day of ramadhan...
 
1.  anak2 bangun sahur dengan jayanya.  baru bukak pintu bilik nak kejut sahur...masing2 dah bukak mata haha...penangan x sabar 1st day puasa.

2.  anak2 requested for telur masak kicap untuk sahur.  tapi sayang pulak kari ayam semalam ada banyak lagi.  carried forward to sahur.  makan ngan nasik panas + kicap.  len kali la masak telur kicap ya anak2.  sebulan lagi nak bersahur.  memang mama suka sangat masak telur kicap tu.  mudah...

3.  bertambah2 anak2 makan sahur tadi.  depa memang ok kalau bangun sahur.  nak2 1st day ni kan?  aura dia len macam sket hehe...

4.  it's iz.ryn 1st time berpuasa.  walaupun dia x berapa nak berpuasa...tapi since cuti sekolah nih...mr abah so try berpuasa.  takkan penat sangat kot dok rumah je pon.

5.  is.yraf in his own world.  x tau pon orang berpuasa ke hape haha...sedih dia bila kedai yang dia selalu beli kuih pagi2 tutup hari ni.  ada pulak sorang mamat ni dok depan kedai pagi tadi.  dah dia kata..."tu ada orang...tunggu la kedai bukak"...hahahaha...berjanggut kalau tunggu nak oiiii...bila aku explain semua orang puasa...dia macam ok sikit & pegi skul macam biasa tp mama dipaksa untuk dokong dia.  apa2 la nak oiiii...janji x meragam pagi2.

 


1 comment:

Norain Omar said...

Salam,

My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

Thanks :)